Κατηγορίες

Η εκπαιδευτική κοινότητα συζητάει για τις αλλαγές στα μαθηματικά στις ΗΠΑ

1. Μια καθηγήτρια Γυμνασίου και μητέρα, εκφράζει την ανησυχία της για την αναπροσαρμογή του σχολικού προγράμματος που τείνει προς τη δογματική αποδοχή ενός εκπαιδευτικού μοντέλου σε βάρος των υπολοίπων. Όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν, υπάρχουν διαφορετικά εκπαιδευτικά μοντέλα που οδηγούν στη μάθηση από διαφορετικούς δρόμους. Άλλα παιδιά έχουν πιο καλή μνήμη, ενώ άλλα πιο δημιουργική σκέψη. Στην πραγματικότητα και τα δύο μοντέλα έχουν το δικό τους πεδίο εφαρμογής μέσα στην τάξη, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι το αποτέλεσμα. Ίσως το πρόβλημα σχετίζεται με την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών μοντέλων ως εμπορικών αγαθών και την εμφάνιση πολλών ακριβοπληρωμένων συμβούλων. Αυτό που πρέπει να μας απασχολεί είναι όχι ποια είναι τα πιο ενδιαφέροντα και δημιουργικά μοντέλα, αλλά ποια είναι τα πιο αποτελεσματικά.

2. Ένας καθηγητής της Μέσης Εκπαίδευσης διαπιστώνει ότι πολλές φορές οι μαθητές δυσκολεύονται όχι μόνο με την άλγεβρα, αλλά και με την απλή αριθμητική. Πιστεύει ότι η αποστήθιση ενισχύει την αυτοπεποίθηση των μαθητών και ακονίζει το μυαλό τους, έτσι ώστε να ανταποκριθούν αργότερα στις δυσκολίες των ανώτερων μαθηματικών. Θυμάται ότι την εποχή που ο ίδιος ήταν μαθητής είχαν πολλές ασκήσεις για το σπίτι, μία πρακτική που και σήμερα ακόμα δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές, όπως λέει, να κατανοήσουν τις βάσεις των μαθηματικών και να πιστέψουν στον εαυτό τους.

3. Ένας άλλος καθηγητής μαθηματικών, που έζησε πολλές αλλαγές στο πρόγραμμα διδασκαλίας, πιστεύει ότι το κλειδί για την επιτυχία ή την αποτυχία κάθε αλλαγής είναι η ισορροπία ανάμεσα στη θεωρία και την αποστήθιση. Μερικές φορές χρειάζεται ένα υψηλό επίπεδο γνώσης για να κατανοήσει κανείς το θεωρητικό υπόβαθρο των μαθηματικών και σίγουρα πάντα χρειάζονται δάσκαλοι που να καταλαβαίνουν την ουσία των μαθηματικών.

4. Ένας δευτεροετής φοιτητής θυμάται την επιστολή που είχε στείλει στη διεύθυνση του σχολείου του όταν ήταν μαθητής εστιάζοντας στις αλλαγές που είχαν προωθηθεί τότε στα μαθηματικά και στην ελλιπή κατάρτισή του για τις εξετάσεις.

5. Ένας καθηγητής μαθηματικών στην Νέα Υόρκη, με μακρά προϋπηρεσία, έχει πείρα από πολλές αλλαγές στα προγράμματα διδασκαλίας. Θεωρεί ότι η εκπαίδευση δεν προσφέρεται για πολιτικού χαρακτήρα αλλαγές, αλλά είναι ένα πεδίο που πρέπει να μείνει μακριά από πολιτικούς ή επιστημονικούς πειραματισμούς και να σέβεται τα χρήματα των φορολογουμένων.

6. Μια αναγνώστρια αναρωτιέται γιατί δεν αντιγράφουν τις μεθόδους και τα βιβλία που χρησιμοποιούν σε άλλες χώρες και έχουν αποδειχθεί ότι λειτουργούν σωστά, αλλά ξαναγράφουν νέα βιβλία, γεγονός που απαιτεί χρόνο και χρήμα.

7. Ένας καθηγητής μαθηματικών στην Καλιφόρνια αμφιβάλλει για το γεγονός εάν βοηθάει πάντα να είμαστε όλο και πιο απαιτητικοί από τα παιδιά. Διδάσκει σε παιδιά της πέμπτης τάξης θέματα που ο ίδιος διδάχτηκε σε μεγαλύτερες τάξεις του Γυμνασίου. Και όταν προσπαθείς να διδάξεις τα δύσκολα και περίπλοκα σε μια τάξη μπορεί κάποιοι καλοί μαθητές να ανταποκρίνονται, οι περισσότεροι όμως κάνουν μεγάλη προσπάθεια για να καταλάβουν.

8. Μια άλλη αναγνώστρια στρέφει την προσοχή της από τις ελλείψεις στα μαθηματικά στις σοβαρές ελλείψεις σε άλλα μαθήματα όπως η λογοτεχνία, η γλώσσα, η ιστορία κτλ.



Page generated: 02/10/2024 16:12:19