Κατηγορίες

Jean-Paul Fitoussi: «Το εκπαιδευτικό σύστημα της Γαλλίας οδηγεί πρόωρα τους μαθητές του λυκείου στην εξειδίκευση»

Σε συνέντευξή του στο περιοδικό Le Monde de l’ Education (Ιούλιος-Αύγουστος 2006), ο γνωστός οικονομολόγος, καθηγητής στο Ινστιτούτο Πολιτικών Επιστημών του Παρισιού (IEP) και πρόεδρος του Γαλλικού Παρατηρητηρίου Οικονομικής Συγκυρίας Jean-Paul Fitoussi εκτιμά ότι στον 21ο αιώνα η εκπαίδευση του καλού πολίτη οφείλει να συμπεριλαμβάνει τη γνώση βασικών εννοιών οικονομίας και πολιτικής, μικροοικονομίας και μακροοικονομίας.

Ο πολίτης σήμερα οφείλει να κατέχει βασικές γνώσεις περί των επιχειρήσεων, του κρατικού προϋπολογισμού, της παγκοσμιοποίησης και λοιπών οικονομικο-πολιτικών θεμάτων, εφόσον ανά πάσα στιγμή αντιμετωπίζει καταστάσεις και προβλήματα που άπτονται του οικονομικο-πολιτικού γίγνεσθαι (κοινωνική προστασία, ανεργία κτλ.). Προκειμένου, επομένως, να είναι σε θέση να ασκεί ανεπηρέαστος τα δημοκρατικά του δικαιώματα ως ενεργός πολίτης, πρέπει να είναι ενήμερος για τα τεκταινόμενα στον χώρο της οικονομίας και της πολιτικής.

Ωστόσο, οι βασικές γνώσεις γύρω από την οικονομία και την κοινωνία που παρέχονται στα γαλλικά λύκεια σε ένα διεπιστημονικό πλαίσιο οδηγούν, κατά την άποψη του Fitoussi, σε σύγχυση τους μαθητές, οι οποίοι δεν διαθέτουν ακόμη την πνευματική ωριμότητα ώστε να κατανοούν πλήρως τόσο περίπλοκα φαινόμενα, χωρίς να επηρεάζονται από τις προσωπικές εκτιμήσεις των διδασκόντων. Σε τελευταία ανάλυση, η εξειδίκευση που επιδιώκει το εκπαιδευτικό σύστημα της Γαλλίας δεν επιτρέπει στους μαθητές να αναπτύσσουν αυτόνομα την κρίση τους και να έχουν πραγματική ελευθερία επιλογής. Στόχος, λοιπόν, της σχολικής εκπαίδευσης, πάντα σύμφωνα με τον Fitoussi, θα πρέπει να είναι η ανάπτυξη της αυτόνομης κρίσης και της πνευματικής ωριμότητας των μαθητών.


Page generated: 02/10/2024 16:15:42