Τζεβελέκου, Μαρία
Τζεβελέκου, Μαρία
Τζεβελέκου, Μαρία
Η Μαρία Τζεβελέκου είναι γλωσσολόγος, Διευθύντρια Ερευνών στο ΙΕΛ και μέλος του Γνωμοδοτικού Επιστημονικού Συμβουλίου. Γεννήθηκε στο Π. Φάληρο. Έκανε προπτυχιακές, μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στη θεωρητική γλωσσολογία στο Παρίσι (Universite de Paris VII και VIII):
- Licence de linguistique generale, Πανεπιστήμιο Paris VII, 1977.
- Maitrise de linguistique theorique, Πανεπιστήμιο Paris VIII. Διπλωματική εργασία με τίτλο "Structuralisme et phenomenologie: Les traces de la phenomenologie dans la theorie linguistique de Jakobson", 1979.
- Diplome d’Etudes Approfondies de linguistique formelle (DEA), Πανεπιστήμιο Paris VII, με θέμα "Laspect en grec moderne", 1981.
- These de doctorat en linguistique theorique et formelle, Πανεπιστήμιο Paris VII, με θέμα "Categorisation lexicale et aspect: le systeme aspectuel du grec moderne", 1995.
Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα για τη διδασκαλία της γλώσσας, με κυριότερο το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης (Πρόγραμμα "Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων" 1996-2007). Στο πλαίσιο του ΠΕΜ διετέλεσε επιστημονική υπεύθυνη για τη διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας και για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών βιβλίων και λογισμικών:
- "Ένας ιππότης στο κάστρο των γραμμάτων" και "Ένας ιππότης στο κάστρο των λέξεων". Μέθοδος εκμάθησης της ελληνικής για παιδιά του Δημοτικού, σε κείμενα Ευγένιου Τριβιζά (λογισμικά και βιβλία).
- Ελληνοτουρκικό λεξικό 6000 λημμάτων (λογισμικό και βιβλίο)
- Βασική γραμματική της ελληνικής (βιβλίο)
- Τρίγλωσσο ορολογικό λεξικό 6000 λημμάτων για παιδιά του Γυμνασίου (λογισμικό)
- "Άκουσμα": διαδικτυακό λογισμικό για την κατανόηση του προφορικού λόγου
Στο πλαίσιο του ΠΕΜ διηύθυνε επίσης μια ευρείας κλίμακας έρευνα για τον Προσδιορισμό των επιπέδων ελληνομάθειας στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης. Την περίοδο 2002-2003 πήγε στις ΗΠΑ ως Visiting Research Fellow στο Program in Hellenic Studies, Princeton University. Την περίοδο 1995-2002 δίδαξε τα μαθήματα γλωσσολογίας σε προπτυχιακό επίπεδο στο Tμήμα προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Aθηνών. Την περίοδο 1998-2001 δίδαξε τα μαθήματα της Τυπικής και Υπολογιστικής Γλωσσολογίας και Τυπικής Σημασιολογίας στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών (ΠΜΣ) "Η Επιστήμη της μετάφρασης", στο Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Την περίοδο 1998-2001 δίδαξε τυπική σημασιολογία στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος "Τεχνογλωσσία" (Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών & ΕΜΠ).
- Licence de linguistique generale, Πανεπιστήμιο Paris VII, 1977.
- Maitrise de linguistique theorique, Πανεπιστήμιο Paris VIII. Διπλωματική εργασία με τίτλο "Structuralisme et phenomenologie: Les traces de la phenomenologie dans la theorie linguistique de Jakobson", 1979.
- Diplome d’Etudes Approfondies de linguistique formelle (DEA), Πανεπιστήμιο Paris VII, με θέμα "Laspect en grec moderne", 1981.
- These de doctorat en linguistique theorique et formelle, Πανεπιστήμιο Paris VII, με θέμα "Categorisation lexicale et aspect: le systeme aspectuel du grec moderne", 1995.
Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα για τη διδασκαλία της γλώσσας, με κυριότερο το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης (Πρόγραμμα "Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων" 1996-2007). Στο πλαίσιο του ΠΕΜ διετέλεσε επιστημονική υπεύθυνη για τη διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας και για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών βιβλίων και λογισμικών:
- "Ένας ιππότης στο κάστρο των γραμμάτων" και "Ένας ιππότης στο κάστρο των λέξεων". Μέθοδος εκμάθησης της ελληνικής για παιδιά του Δημοτικού, σε κείμενα Ευγένιου Τριβιζά (λογισμικά και βιβλία).
- Ελληνοτουρκικό λεξικό 6000 λημμάτων (λογισμικό και βιβλίο)
- Βασική γραμματική της ελληνικής (βιβλίο)
- Τρίγλωσσο ορολογικό λεξικό 6000 λημμάτων για παιδιά του Γυμνασίου (λογισμικό)
- "Άκουσμα": διαδικτυακό λογισμικό για την κατανόηση του προφορικού λόγου
Στο πλαίσιο του ΠΕΜ διηύθυνε επίσης μια ευρείας κλίμακας έρευνα για τον Προσδιορισμό των επιπέδων ελληνομάθειας στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης. Την περίοδο 2002-2003 πήγε στις ΗΠΑ ως Visiting Research Fellow στο Program in Hellenic Studies, Princeton University. Την περίοδο 1995-2002 δίδαξε τα μαθήματα γλωσσολογίας σε προπτυχιακό επίπεδο στο Tμήμα προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Aθηνών. Την περίοδο 1998-2001 δίδαξε τα μαθήματα της Τυπικής και Υπολογιστικής Γλωσσολογίας και Τυπικής Σημασιολογίας στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών (ΠΜΣ) "Η Επιστήμη της μετάφρασης", στο Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Την περίοδο 1998-2001 δίδαξε τυπική σημασιολογία στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος "Τεχνογλωσσία" (Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών & ΕΜΠ).
Από τις Εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορούν ( - Είδη)
από 1