Κατηγορίες

ΠΕΖΟΣ ΛΟΓΟΣ (διδάσκων Μισέλ Φάις)

Θα πλησιάσουμε από κοινού εμβληματικά κείμενα της νεοελληνικής πεζογραφίας, παλαιότερης και νεότερης, γραφές της παραδοσιακής, μοντέρνας και μεταμοντέρνας αφήγησης· είτε κείμενα τα οποία υπάρχουν στη διδακτέα ύλη είτε άλλα που θα εμπλουτίσουν, θα ανανεώσουν και θα προεκτείνουν το βλέμμα μας και τα κριτήριά μας.
Θα αναφερθούμε, μέσα από παραδειγματικές ασκήσεις, στην ιστορική ή ιστορικοφανή πεζογραφία, στην αυτοβιογραφική γραφή, στη λογοτεχνία ντοκουμέντων, στην ασυνήθιστη πρόζα, στην επιστολική λογοτεχνία, αλλά και σε άλλες εκφραστικές διαθέσεις, λιγότερο ή περισσότερο θεματοκεντρικές ή γλωσσοκεντρικές.
Στον βαθμό που επιδίωξή μας θα είναι να μετατρέψουμε τη λογοτεχνική ανάγνωση από ερμηνευτική πειθαρχία και ιστορική περιέργεια σε αφηγηματική απόλαυση και παιγνιώδη εμπειρία ― μια διαδικασία που προσβλέπουμε να μεταφερθεί στις τάξεις και στους μαθητές της μέσης εκπαίδευσης, δηλαδή στους βιβλιόφιλους του μέλλοντος.

 

 

Μισέλ Φάις

Ο Μισέλ Φάις (Κομοτηνή, 1957) εργάστηκε σε εφημερίδες και περιοδικά, ως κριτικός λογοτεχνίας ή αρμόδιος για θέματα βιβλίου. Τα τελευταία χρόνια διδάσκει Δημιουργική γραφή. Από το 2006 διευθύνει τον πανελλήνιο θεματικό διαγωνισμό «Hotel–Ένοικοι γραφής», ενώ επιμελείται τη σειρά «Η κουζίνα του δημιουργού» (Εκδόσεις Πατάκη).
Έχει εκδώσει τα μυθιστορήματα "Αυτοβιογραφία ενός βιβλίου" (1994• αναθεωρημένη επανέκδοση 2005), "Το μέλι και η στάχτη του Θεού" (2002), "Ελληνική αϋπνία" (2004) και "Πορφυρά γέλια" (2010), τη συλλογή διηγημάτων "Απ’ το ίδιο ποτήρι και άλλες ιστορίες" (1999• αναθεωρημένη επανέκδοση 2011), το αφήγημα "Αegypius Monachus" (2001) και τον μονόλογο "Το κίτρινο σκυλί" (2009).
Το 2000 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος.
Το μυθιστόρημα "Αυτοβιογραφία ενός βιβλίου" μεταφράστηκε στα γαλλικά και στα ρουμάνικα, η συλλογή διηγημάτων του μεταφράστηκε στα γαλλικά, ισπανικά και στα αγγλικά. Διηγήματά του συμπεριλήφθησαν σε ισπανικές, γερμανικές, αγγλικές, τσέχικες και κινέζικες ανθολογίες, καθώς, επίσης, δημοσιεύτηκαν σε αμερικάνικα περιοδικά (Harvard Review, Agni, Metamorphoses, Mondo Greco και Τhe Dirty Goat).
Έργα του που δραματοποιήθηκαν: "Το πουπουλένιο τίποτα" (Αναγνώσεις του Εθνικού Θεάτρου, 2011)• "Μετά τις τελευταίες μας λέξεις" (Συνεργείο, 2011, σκην. Λίλλυ Μελεμέ)• "Πέστροφα Δουνάβεως" (Φεστιβάλ Φιλίππων, 2010, σκην. Λ. Μελεμέ)• "Το κίτρινο σκυλί" (Από Μηχανής Θέατρο, 2009, σκην. Λ. Μελεμέ)• "Ελληνική αυπνία" (Θέατρο Εμπρός, 2006, σκην. Ρούλα Πατεράκη)• "Η πόλη στα γόνατα" (Θέατρο Αμόρε―Δοκιμές, 2006 σκην. Θάνος Αναστόπουλος)• "Αντρόγυνα" (Μονόλογοι Πολιτιστικής Ολυμπιάδας―Θέατρο Μεταξουργείο, 2003, σκην. Περικλής Χούρσογλου)• "Αυτοβιογραφία ενός βιβλίου" (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής, 1995, σκηνοθεσία Θοδωρής Γκόνης).
Πραγματοποίησε ατομικές εκθέσεις φωτογραφίας στην Αθήνα (Ύστερο βλέμμα, 1996 και Η πόλη στα γόνατα, 2002), ομαδικές (Καλοκαίρι, μια συνάντηση, 2006, Αυτοπροσωπογραφία ενός Άλλου, 2007, κ.ά.) ενώ συμμετείχε στην «Fotosynkyria» (Θεσσαλονίκη, 2003).
Συνεργάστηκε στο σενάριο με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο ("Delivery", Eπίσημη Συμμετοχή Φεστιβάλ Βενετίας και Μόντρεαλ, 2004 και "Αθήνα-Κωνσταντινούπολη", 2008).



Page generated: 05/10/2024 01:13:34