Βιωματικό εργαστήριο
"" />

Κατηγορίες

"
Βιωματικό εργαστήριο
"

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
 
Τεχνικές παραγωγής ιδεών και φαντασία στην τάξη
 
Εισηγήτρια: Βάλια Λουτριανάκη

Η καλλιεργημένη δημιουργική σκέψη προσφέρει τη δυνατότητα παραγωγής πολλών, καλών και πρωτότυπων ιδεών – απαιτούμενη πια δεξιότητα σε όλους τους εργασιακούς χώρους αλλά και στην καθημερινή ζωή. Η παραγωγή ιδεών, μεταξύ άλλων, συνδέεται και με τη γρήγορη και αποτελεσματική επίλυση προβλημάτων – μια δεξιότητα που μπορεί να βελτιώσει τις διαπροσωπικές σχέσεις και να καταστήσει κάθε συνεργασία γόνιμη και παραγωγική. Πόση όμως έμφαση δίνεται στη συστηματική ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και φαντασίας μετά από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού και μάλιστα στις τελευταίες τάξεις του σχολείου;

 
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες:

·        Θα έρθουν σε επαφή με έρευνες που αποδεικνύουν ότι η δημιουργικότητα διδάσκεται και δεν αποτελεί (μόνο) χαρακτηριστικό της προσωπικότητας κάποιων ατόμων.

·        Θα γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά του δημιουργικού ατόμου και μαθητή, καθώς και τα εμπόδια της δημιουργικής σκέψης (ασκήσεις αυτοαξιολόγησης, ανάλυση χαρακτηριστικών, αναζήτηση τρόπων αυτοβελτίωσης).

·        Θα εξοικειωθούν με τα στάδια του δημιουργικού κύκλου και την εφαρμογή τους κατά την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία.

·        Θα γνωρίσουν τρόπους αξιολόγησης της δημιουργικής σκέψης (τεστ, γλωσσικές και εικονογραφημένες δοκιμασίες, κριτήρια προσαρμοσμένα σε σχολικά μαθήματα και σχέδια εργασίας-projects).

·        Θα εφαρμόσουν σε επιλεγμένες ενότητες όλων των τάξεων και, μάλιστα του Λυκείου, 10 διαφορετικές τεχνικές παραγωγής ιδεών, διαβαθμισμένης δυσκολίας και απαιτήσεων.

·        Θα γνωρίσουν και θα ασκηθούν, με παραδείγματα από σχολικά βιβλία της επιλογής τους, σε τεχνικές και προγράμματα δημιουργικής σκέψης του Ed. de Bono (πρόγραμμα CoRT, «Πλάγια» Σκέψη, τα «6 Σκεπτόμενα Καπέλα» κ.ά.).

·        Θα κληθούν πρωτίστως να εκφράσουν / απελευθερώσουν και τη δική τους φαντασία μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων και παιχνιδιών.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, σχεδιαστές προγραμμάτων σε φορείς βιωματικής εκπαίδευσης. Μπορεί να συνδυαστεί, για μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση, με το εργαστήριο «Ο δάσκαλος-εμψυχωτής και η τάξη-ομάδα: Εκπαιδεύοντας τους μαθητές σε δεξιότητες ζωής», το οποίο θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο του 2019 (29-30/11/19).

Τόπος διεξαγωγής: Παν. Τσαλδάρη 38, Αθήνα, μετρό ΟΜΟΝΟΙΑ

 

Ημερομηνίες διεξαγωγής: Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019, 17.00 - 20.00 & Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019, 10.00 - 14.00

Κόστος συμμετοχής: 35 ευρώ (20% έκπτωση για τα μέλη του Δημιουργικού Σχολείου και τους μαθητές της Σχόλης)

Για να δηλώσετε συμμετοχή, πατήστε εδώ.

 
Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Για επιπλέον πληροφορίες ή διευκρινίσεις: Γραμματεία Σχόλης, τηλ.: 210 36.50.031, e-mail: sxoli@patakis.gr. 

 

 Η Βάλια Λουτριανάκη (www.valialoutrianaki.com) είναι κλασική φιλόλογος με σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης και υποψήφια διδάκτορας με θέμα τη ρητορική και τη δημιουργική σκέψη στην εκπαίδευση (πρόγραμμα «Τεισίας»). Διδάσκει στο Αρσάκειο Ψυχικού, όπου εμψυχώνει και ομίλους ρητορικής, ηγεσίας και δημιουργικής σκέψης από το 2001, καθώς και στο Μεταπτυχιακό «Ρητορική: θεωρία και πράξη» (ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ) από το 2015.

Τα τελευταία 18 χρόνια σχεδιάζει και εφαρμόζει καινοτόμα προγράμματα, όπως τα «Παιχνίδια Λόγου και Σκέψης©», το «Εργαστήριο Φαντασίας©», το «Γραφείον Ιδεών©» και τους «Μικρούς Ηγέτες©», και με τη βοήθεια μαθητών και συναδέλφων τα εμπλουτίζει συνεχώς. Ως πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση από το 2009, οραματίζεται την επανένταξη της ρητορικής στο σχολείο με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, δημιουργικής και καινοτόμου σκέψης, ηγετικών ικανοτήτων και συνείδησης ενεργού πολίτη. Πιστεύει στη διάχυση και ανταλλαγή της γνώσης και της εμπειρίας και γι’ αυτό από το 2006 πραγματοποιεί εθελοντικά επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (έχει στο ενεργητικό της πάνω από 1.200 ώρες) και εμψυχώνει την ετήσια (διάρκειας 55 ωρών) Ρητορική Ομάδα Εκπαιδευτικών (από το 2012). Είναι μέλος της οργανωτικής / επιστημονικής επιτροπής σε μαθητικούς ρητορικούς αγώνες από το 2001. Συνδιοργανώνει, μαζί με ομάδες και άλλων εθελοντών, κατασκηνώσεις ρητορικής τέχνης και δημοκρατικής παιδείας για μαθητές στις Κυκλάδες (SpeakEasy και Open Your Mind Camp).

Έχει διατελέσει επιλεγμένη επιμορφώτρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το «Νέο Σχολείο» και μέλος της συγγραφικής ομάδας των σχολικών εγχειριδίων Αρχαίων Ελληνικών από το Πρωτότυπο. Έχει σημαντική εμπειρία ως επιμελήτρια εκδόσεων και ως μέλος ομάδων σύνταξης λεξικών και επιστημονικών περιοδικών.

Είναι μέλος της ομάδας «Σύμπραξη Σχολείων για τη Δημοκρατική Εκπαίδευση» της European Democratic Education Community – Greece.

Συντονίζει την Ερευνητική Παιδαγωγική Ομάδα «Σείριος» και την Ομάδα Εθελοντών Παιδαγωγών.

Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια του προγράμματος «Εκπαίδευση Αποτελεσματικού Δασκάλου» της Gordon Training International και επίσημη TED-Ed Club Leader.

 


Page generated: 05/10/2024 13:17:46